Kampania "Gorący Kubek Rozkosze Podniebienia" [CASE STUDY Knorr]
![I_Love_Radio_Knorr_GFK_cover](https://iloveradio.pl/wp-content/uploads/2018/02/I_Love_Radio_Knorr_GFK_cover.jpg)
CELE BADANIA
Trzytygodniowa kampania przeprowadzona w telewizji i radiu w lutym 2015 r. miała na celu wprowadzenie na rynek nowego wariantu popularnego produktu typu instant.
KAMPANIA
![I_Love_Radio_Knorr_GFK_1](https://iloveradio.pl/wp-content/uploads/2018/02/I_Love_Radio_Knorr_GFK_1.jpg)
WYNIKI BADANIA
![I_Love_Radio_Knorr_GFK_6](https://iloveradio.pl/wp-content/uploads/2018/02/I_Love_Radio_Knorr_GFK_6.jpg)
Do oceny wpływu reklamy na decyzje zakupowe został stworzony specjalny model oparty na analizie ekonometrycznej (model regresji logistycznej). Zakłada on, że istnieją pewne czynniki, takie jak cechy socjo-demograficzne, lojalność, promocja cenowa czy kreacja reklamowa, które niezależne od siebie wpływają na ostateczną decyzję o zakupie. Każdy z tych czynników może mieć różny zakres oddziaływania,. Na podstawie analizy danych badawczych dotyczących zakupu produktu i kontaktu z reklamą, statystycy skomponowali model, w którym przypisali procentową wartość oddziaływania każdemu z tych czynników. W modelu została uwzględniona tzw. sprzedaż bazowa, czyli sprzedaż która powstała bez udziału wymienionych czynników (nie wynikająca ani z lojalności ani z promocji ani z kontaktu z reklamą, „niezależnie od innych zmiennych i tak tyle by się sprzedało”).
Analiza media mix-u kampanii Produktu wykazała że Radio jest bardzo efektywnym medium. Gwarantuje masowy zasięg samodzielnie, pozwala dobudować zasięg powyżej zasięgu Telewizji przy znacząco niższym udziale (32%) w wydatkach mediowych . Wywiera wysoki wpływ na decyzje zakupowe. Ma znacząco wyższy ROI niż TV przy zdecydowanie niższych kosztach dotarcia.
![I_Love_Radio_Knorr_GFK_5](https://iloveradio.pl/wp-content/uploads/2018/02/I_Love_Radio_Knorr_GFK_5.jpg)
Case study przygotowane na podstawie badania GFK