Multiplatformowa kampania z wykorzystaniem AUDIO - Sanoma Media Finland [Case Study Möller]

Firma Möller postanowiła zrealizować kampanię wizerunkową z wykorzystaniem audio, w tym podcastu, promocji radiowej i artykułów sponsorowanych, dotyczących trudnej i dość rzadko poruszanej tematyki… samopoczucia mózgu. Obszar bardzo interesujący, ale trudny do podjęcia w sposób lekki i łatwo przyswajalny.

Koncept

Sanoma Media Finland współpracowała z Möller (producentem suplementu diety bogatego w omega-3) przy kampanii, której celem było wzmocnienie brand image’u i zachęcenie słuchaczy do częstszego używania produktów z wysoką zawartością omega-3. Zdecydowano się skupić na tematyce zdrowia mózgu, aby wygenerować zainteresowanie słuchaczy i w ten sposób wpłynąć na zwiększenie zainteresowania produktami klienta.

Rozwiązanie

Dziennikarz radiowy Harri Moisio połączył siły z neurobiologiem Mona Moisala przy tworzeniu specjalnej serii podcastów, które skupiały się na sekretach mózgu. Podcast został wyemitowany w zasobach Supla (rozrywkowa platforma internetowa audio). Pięć epizodów podcastu zostało napisanych i poprowadzonych przez duet Harri i Mona, każdy był poświęcony innemu tematowi związanemu ze zdrowiem mózgu. W podcaście zostały wyemitowane spoty pre-roll i post-roll produktów Möller.

Dodatkowe wsparcie miało miejsce na antenie dwóch stacji radiowych Radio Aalto oraz Radio Rock, kierując słuchaczy do podcastu. Harri promował także podcast w swoim programie na antenie Radio Rock. Kanały social media obydwu stacji zwiększyły zasięg kampanii w internecie.

Oprócz komunikacji audio, opublikowano pięć artykułów sponsorowanych na newsowych stronach hs.fi oraz is.fi, pogłębiających tematykę zdrowia mózgu. Zostały opublikowane na stronie głównej i w sekcjach związanych ze zdrowiem.

Rezultat

Kampania odnotowała bardzo dobre rezultaty we wszystkich kanałach komunikacyjnych. Podcasty odsłuchano 23 tys. razy. Artykuł miał 200 tys. odsłon i ponad 160 tys. unikalnych użytkowników na is.fi oraz ponad 62 tys. odsłon i 53 tys. użytkowników na hs.fi. Czas spędzony na stronach był wyższy niż średni.

Linkowanie do produktów Möller było naturalne, a klient był bardzo zadowolony z efektów kampanii:

“Celem kampanii było sprowokowanie skojarzenia pomiędzy marką Möller, a tematyką związaną ze zdrowiem mózgu w interesujący i przystępny sposób. Współpraca z Sanoma przebiegała wyjątkowo płynnie i sprawnie. Sanoma podeszła do tematu z zaangażowaniem, chociaż z pewnością nie był on łatwy do ujęcia. Efektem był nowy i zróżnicowany kontent, przy którym mogliśmy wykorzystać – z jednej strony eksperta marki Mona Moisala, a z drugiej osobowość radiową Harri Mosio z Sanoma” powiedział Christian Illman, Brand Manager Orkla Care Oy.

Opracowanie: Michał Dobrzański, senior menedżer dz. analiz i rozwoju produktów, Agora/Tandem Media

Materiał został udostępniony przez egta, europejskie stowarzyszenie nadawców radiowych i telewizyjnych, więcej na www.egta.com

Podobne artykuły