Radio w pierwszym półroczu 2020 – podsumowanie [PODCAST]

W 1. półroczu 2020 roku słuchalność radia w Polsce zanotowała nieznaczne korekty w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. To oczywiście zmiany związane z pandemią – podczas lockdownu Polacy zmodyfikowali swoje zwyczaje konsumpcji mediów. Zmiany te nie ominęły radia, co było zauważalne szczególnie w kwietniu i maju. Szczegółowo minione półrocze analizują w podcaście I Love Radio Radosław Sączek i Michał Dobrzański z Tandem Media oraz Krzysztof Głowiński z Grupy RMF. Posłuchajcie!

Listen to „ILR03 – Podsumowanie 1. półrocza 2020 w radiu – słuchalność” on Spreaker.

W podcaście analizujemy m.in. zasięg dzienny radia ogółem w pierwszym półroczu, który wynosił 20,8 mln osób, co oznacza spadek o 4 proc. w porównaniu do pierwszego półrocza 2019 roku. Korekta nie jest więc duża, szczególnie, że odpowiadają za nią tak naprawdę wyłącznie „miesiące pandemiczne”: marzec, kwiecień i maj, czyli ten okres, w którym lockdown był najbardziej odczuwalny, a restrykcje związane z pandemią najbardziej rygorystyczne. W czerwcu w zasadzie spadków nie obserwujemy (porównując rok do roku), więc można wysnuć wniosek, że Polacy wracają do sposobu słuchania radia przedpandemicznego.

W podcaście opisujemy też jak w pierwszym półroczu, a szczególnie w „miesiącach pandemicznych” zmieniły się miejsca słuchania radia. Badanie Radio Track, monitorujące słuchalność radia w Polsce, okazało się bardzo czułym narzędziem i idealnie wyłapało zmiany, które widzieliśmy gołym okiem. W fali marzec-maj aż o 21 proc. spadła liczba słuchaczy radia w samochodzie, a o 19 proc. – w pracy. Co było do przewidzenia, bo w tym okresie w zasadzie obowiązywał zakaz wychodzenia z domu, ulice miast opustoszały z samochodów, a bardzo wiele osób rozpoczęło pracę zdalną z domu.

O tych oraz innych zjawiskach związanych ze słuchaniem radia w pierwszym półroczu w naszym podcaście – zapraszamy do słuchania.